boka flyttstädning

Flyttstädning är en grundlig och detaljerad städning som utförs när du flyttar ut från en bostad. Det inkluderar rengöring av samtliga rum, såsom kök, badrum och sovrum, samt svåråtkomliga områden som bakom spis och kylskåp. Målet är att lämna bostaden i toppskick för nästa boende och uppfylla de krav som ofta ställs vid överlåtelse eller slutbesiktning. Perfekt för att underlätta en annars hektisk flyttprocess! 

Vi rengör alla rum grundligt: damm tas bort från väggar och tak, snickerier och fasta armaturer torkas av, speglar och glasytor putsas, och golv dammsugs och fuktmoppas. Eluttag, strömbrytare, element, garderober, golvlister och luftventiler får också omsorgsfull behandling.

I köket rengör vi alla skåp och lådor invändigt och utvändigt, inklusive ytan ovanpå väggskåpen. Diskho, avlopp, spis, ugn, kokplattor, kyl och frys (som ska vara tömda och avfrostade) rengörs noggrant. Även bakom och under vitvaror städas där det är möjligt.

Badrummet får en fullständig rengöring med avkalkning och avfettning av dusch, badkar, handfat och toalett. Vi rengör även badrumsskåp, speglar, golvbrunn och eventuella tvättmaskiner eller torktumlare.

Hall och trappor städas med samma noggrannhet – från ledstänger och hatthylla till golvlister och vädringsgluggar. Balkong sopas, dammsugs och torkas av om tillgång finns.

Samtliga fönstersidor putsas, förutsatt att de går att öppna eller komma åt mellan glasen. Vi rengör även fönsterkarmar och bågar. Observera att vi inte putsar fönster som är trasiga, svåråtkomliga eller inte går att öppna.

Vid bokning kvällstid efter kl. 18:00, eller helger tillkommer ett OB-tillägg på 62,50 kr per arbetad timme efter RUT-avdrag. Om objektet är svårjobbat och kräver mer tid än beräknat, tillkommer en kostnad på minst 329 kr per påbörjad timme (efter RUT), alltid efter kommunikation med dig som kund.

STÄDGARANTI

Ni har 48 timmar på er, efter avslutat uppdrag, att kontakta oss om det är något som ni vill ha åtgärdat. Vi lämnar även 24h städgaranti till den nya bostadsinnehavaren under förutsättning att det inte är mer än 7 dagar till inflyttning från genomförd flyttstädning.

 

Våra städteam består alltid av minst 3 personer för att öka effektivitet och minska risken för slarv. En person i teamet har rollen som städledare och har det övergripande ansvaret för uppdragets slutförande.

INSLÄPP VID STÄDTILLFÄLLET 

Vid utförandet av tjänsten krävs att vi får tillträde till objektet. Detta kan göras genom att någon tar emot oss på plats, inlämning av nycklar hos oss i Vällingby. Alternativt överlämning av nycklar i samband med uppstart av återkommande uppdrag eller vid inbokat möte.

STÄDMATERIAL, MEDEL & VERKTYG som behövs för att genomföra arbetet har vi med oss, när vi kommer till er.

VIKTIGT! Glöm inte att kolla att det kommer finnas el tillgängligt under hela städningen. Visa oss gärna ert elskåp och lämna proppar om dessa krävs. Lämna gärna kvar lampor i objektet så att vi kan utföra arbetet även om det blir mörkt.

Vi uppskattar er förståelse och samarbete i dessa frågor. För att säkerställa bästa möjliga resultat rekommenderar vi att ni flyttar eventuella föremål som kan hindra städningen innan vår personal anländer.

Kunden ansvarar för att Iscella är informerade om omständigheter som kan försvåra arbetet, vilket kan leda till prispålägg. Vid behov av mer tid pga svårjobbat Objekt tillkommer kostnad för varje påbörjad timme med 339:- (efter RUT). Detta pålägg görs endast efter kommunikation med kunden baserat på förutsättningar vi inte känt till vid bokning/förfrågan.